Projekt
Mapowanie procesów
Cel / Charakterystyka
Mapowanie procesów stanowi narzędzie diagnostyczne, jest kluczową częścią audytu organizacyjnego, jeżeli jego celem jest np. zmiana organizacji pracy. Mapowanie to sposób identyfikacji nieprawidłowego działania poszczególnych ogniw i/lub uczestników oraz zrozumienia, co należy poprawić, aby działały lepiej. Mapowanie jest narzędziem służącym do:
- Identyfikacji procesów głównych i pomocniczych
- Identyfikacji komórek/ stanowisk odpowiedzialnych za powodzenie realizacji poszczególnych procesów
- Zgrupowania poszczególnych działów/ stanowisk zgodnie z przynależnością do określonego procesu
- Stworzenie macierzy podziału zadań i umiejscowienia stanowisk w procesie
- Diagnozy luk organizacyjnych
- Opracowania wniosków i rekomendacji dotyczących usprawnień organizacyjnych i optymalizacji zasobów ludzkich.
Efekt
Diagnoza luk organizacyjnych. Odzwierciedlenie przebiegu procesów w ramach przedsiębiorstwa. Podstawa do wyłapania luk i nieprawidłowości w zakresie przebiegu procesów i przepływu informacji pomiędzy poszczególnymi ogniwami oraz projektowania procedur. Mapowanie procesów odwzorowuje stopień optymalności wykorzystania zasobów organizacyjnych.
Wykorzystanie
Główne narzędzie do modelowania procesów lub struktur organizacyjnych. Często wykorzystywane przy optymalizacji procesów i projektowaniu nowej organizacji pracy. Służy zarówno do stwierdzenia nieprawidłowości w przebiegu procesów jak i do zaprojektowania pożądanych zmian.
Sprawdź naszą pełną ofertę.