Szczegóły szkolenia
Rozmowy z pracownikami – planujące, kontrolujące, motywujące, egzekwujące
Cele szkolenia
- Podnoszenie umiejętności interpersonalnych i usprawnienie komunikacji podczas prowadzenia rozmów planujących, kontrolujących, egzekwujących, motywujących i oceniających
- Dobieranie metody prowadzenia rozmowy w zależności od doświadczenia, predyspozycji i nastawienia pracownika
- Nauczenie uczestników radzenia sobie w trudnych sytuacjach pojawiających się w trakcie rozmowy
- Poznanie sposobów radzenia sobie z reakcjami podwładnego, zwłaszcza z jego emocjami
- Rozwój umiejętności motywowania pracownika,
- Rozwijanie u uczestników umiejętności udzielania konstruktywnej informacji zwrotnej odnośnie mocnych i słabych stron pracownika
Program szkolenia
- Zasady efektywnej rozmowy
- Drzewo umiejętności
- Przygotowanie: 11 kluczowych pytań
- Język wypowiedzi, atmosfera rozmowy, unikanie najczęściej popełnianych błędów
- Reakcje na trudne rozmowy
- Osobowość, temperament, płeć psychologiczna
- Naturalne mechanizmy obronne (habituacja, empatia, reaktancja, samoocena)
- Rozmowa planująca
- Kluczowe elementy rozmowy planującej
- Elementy delegowania zadań – delegowanie zadań a delegowanie odpowiedzialności
- Formułowanie celów (SMART)
- Rozmowa kontrolująca/monitorująca
- Kluczowe elementy rozmowy kontrolującej/monitorującej pracę i postępy pracownika
- Rozmowa egzekwująca
- Kluczowe elementy rozmowy, konstruktywna informacja zwrotna: FUKO
- Radzenie sobie z emocjami
- Rozmowa motywująca
- Czynniki wpływające na motywację, cykl oraz rodzaje potrzeb zawodowych
- Systemy motywacyjne a rzeczywistość
- Jak komunikować by zmotywować?
- Gdzie kończy się motywacja a zaczyna manipulacja?
- Narzędzia motywacji pozafinansowej
- Podsumowanie i zakończenie szkolenia
- Jak pracować praktycznie z nowymi technikami?
Grupa docelowa
Zarząd, dyrektorzy, kierownicy, mistrzowie, brygadziści, koordynatorzy zespołów lub sekcji