Szkolenia

Szczegóły szkolenia

Motywowanie pracowników

Tylko w sytuacji, gdy ludzie wykazują chęć do jakiegoś działania i są do tego działania prawidłowo zmotywowani, można być pewnym o efekty. Dlatego skuteczny menedżer powinien potrafić wzbudzić w podwładnych pracownikach chęć do realizacji zadań, co zapewni skuteczny i efektywny poziom ich realizacji.
Udział w szkoleniu dostarczy praktycznej wiedzy pozwalającej wypracować techniki motywacji a także przełożyć tę wiedzę na praktykę.

Cele szkolenia

  • Opanowanie umiejętności motywowania siebie i innych
  • Opanowanie umiejętności planowania celów
  • Opanowanie umiejętności rozpoznawania trzech meta-programów
  • Opanowanie umiejętności motywowania poprzez cele
  • Nabycie umiejętności opracowania mapy motywacji zespołu

Program szkolenia

  1. Blok wstępny
    • Powitanie
    • Przedstawienie celu i programu szkolenia
    • Zasady panujące podczas szkolenia /kontrakt/
    • Prezentacja prowadzących oraz runda przedstawień uczestników
  2. Motywacja i motywowanie pracowników w aspekcie psychologicznym
    • Definicja motywacji
    • Teorie motywacji: teoria behawioralna, teoria McGregora, teoria potrzeb, teoria atrybucji, instrumentalna teoria motywacji
    • Motywacja pozytywna i negatywna – metody, rezultaty, wady
    • Motywacja wewnętrzna i zewnętrzna
    • Czynniki motywujące i demotywujące pracowników
    • Motywowanie poprzez zaangażowanie
    • Motywowanie poprzez modelowanie
    • Wartości jako skuteczne motywatory
  3. Odpowiedzialność za wyniki i motywowanie
    • Metody wyznaczania celów – metoda WARTE
    • Cel indywidualny a cel zespołowy
    • Motywacja pozytywna i negatywna – metody, rezultaty, wady
    • Motywacja wewnętrzna i zewnętrzna
    • Czynniki motywujące i demotywujące pracowników
    • Zasada CJTBM
  4. Indywidualne zarządzanie jednostką
    • Opracowywanie planów rozwoju i ścieżki kariery
    • Coaching
    • Mentoring
    • Feedback
    • Postawa życiowa a praca
    • Postawa a środowisko pracy
    • Postawa a sukces w pracy
    • Postawa a przewodzenie zespołowi ludzkiemu
    • Potrzeba osiągania sukcesów w pracy
  5. Wpływ pozytywnej postawy życiowej na wyniki w pracy
    • Czym jest pozytywna postawa życiowa?
    • Wymagania i oczekiwania pracowników w stosunku do pracodawcy i przełożonych
    • Budowanie pozytywnej postawy życiowej w oparciu o własne zasoby, możliwości i dokonania
  6. Systemy motywacyjne
    • Modele systemów motywacyjnych
    • Narzędzia motywacyjne dla pracowników nowo zatrudnionych i o dłuższym stażu
    • Motywowanie pozafinansowe
  7. Ewaluacja szkolenia
    • Pytania uczestników
    • Podsumowanie szkolenia
    • Rozdanie zaświadczeń o ukończeniu szkolenia

Czas szkolenia

1 dzień (8 godzin dydaktycznych) lub 2 dni (16 godzin dydaktycznych)

Metody i środki szkolenia

  • wykład interaktywny
  • ćwiczenia, zadania indywidualne i grupowe
  • dyskusja moderowana
  • analiza przypadków
Udostępnij: