Szkolenia

Szczegóły szkolenia

Naturalne przywództwo – współpraca w grupie i budowanie zespołu

Celem nadrzędnym warsztatów jest pokazanie w praktyce, że samotny wilk nie przetrwa ciężkiej zimy. Przetrwa ją sprawna wataha, a rolą kadry zarządzającej jest przywództwo prowadzące do zaangażowania zespołu i potęgowania efektu współpracy.

Cele szkolenia

  • Budowanie zmotywowanego i zaangażowanego zespołu
  • Wzmocnienie linii delegowanie-monitorowanie-rozliczenie
  • Uaktywnienie w kwestii monitorowania wyniku, tak aby reagować wcześniej na ryzyko nie dowiezienia targetu
  • Rozpoznanie potencjału pracownika, w szczególności poziomu gotowości w oparciu o teorię zarządzania sytuacyjnego, a przez to dostosowanie rodzaju wsparcia, sposobu delegowania
  • Sposobu i częstotliwości monitorowania pracy danego pracownika
  • Budowanie zaangażowania – bycie konsekwentnym przy utrzymaniu dobrych relacji

Program szkolenia

  1. Niuanse komunikacji – siła komunikacji niewerbalnej w budowaniu motywacji
    Ćwiczenie: lider we mnie

    • Pierwsze wrażenie, świadomość tego wrażenia i efektu, jaki wywołujemy na rozmówcy, automotywacja, świadomość własnej komunikacji niewerbalnej
      Ćwiczenie: powitanie z psem
      Projekt praktyczny wraz z omówieniem – siła sposobu przekazywania informacji, dostosowania języka do odbiorcy, siła założeń, zarządzanie złożoną informacją, poszukiwanie rozwiązania w sytuacji niestandardowej.
    • Świadomość najczęściej popełnianych błędów komunikacyjnych
    • Dysfunkcje pracy zespołowej wg Patricka Lencioni
      Motywacja 2.0 i 3.0 – model Daniela Pinka
    • Skuteczność powyższych modeli motywowania
    • Autonomia, mistrzostwo, cel – 3 wymiary skutecznego motywowania i angażowania pracowników w codzienne życie organizacji
      Proces Motywacji Błyskawicznej (Metoda 6 kroków) – Michael Pantalon
    • 6 pytań do skutecznej zmiany i zaangażowania pracownika
    • Model 3 kroków – przygotuj, pomóż, dopilnuj
  2. Dostosowanie przekazu do osoby i sytuacji, rozwój pracowników
    Ćwiczenie: psie posłuszeństwo

    • Jak pracować nad klarowną komunikacją, umiejętnością połączenia motywacji z byciem konsekwentnym
      Przypomnienie/wprowadzenie modelu zarządzania sytuacyjnego. Matryca gotowości wg Herseya&Blancharda,
    • Diagnoza własnego stylu zarządzania i poziomu gotowości pracowników,
    • Jak delegować, monitorować, motywować osoby w poszczególnych poziomach gotowości.
  3. Praca z zespołem, konflikt. Feedback jako podstawa pracy z zespołem.
    Ćwiczenie: tabliczki

    • praca nad umiejętnością delegowania, monitorowania i rozliczania,
    • uwidocznienie (na ogół widać to wyraźnie i dobitnie), w jaki sposób wynik pracownika zależy od nas samych.
      Praca w oparciu o bieżącą informację zwrotną
    • motywująca informacja zwrotna – jak udzielić pochwały, feedbacku, krytyki tak, aby były napędem do jeszcze bardziej wytężonej pracy
    • czy da się pracować w oparciu o same pochwały – podejście pozytywne w pracy z psem i w pracy z człowiekiem

Czas szkolenia

2 dni (16 godzin dydaktycznych)

Grupa docelowa

  • Kadra zarządcza, kierownictwo

Prowadzący:

Piotr Stefaniak

Udostępnij: