Szczegóły szkolenia
Zarządzanie stresem i radzenie sobie z emocjami
Cele szkolenia
- Poznanie roli stresu w codziennym życiu, funkcjonowaniu organizmu w stresie a także jego wpływu na jakość wykonywanych zadań
- Poznanie różnorodnych czynników wywołujących wewnętrzne napięcia, nieprzyjemne emocje w miejscu pracy i w codziennym życiu
- Poznanie strategii i stylów radzenia sobie ze stresem
- Poznanie technik i metod, które można wykorzystać, aby zapobiegać stresowi w miejscu pracy (ze względu na wymagania stawiane przez firmę i przez samych siebie) oraz łagodzić jego negatywny wpływ w różnych obszarach życia
Program szkolenia
- Autodiagnoza indywidualnej percepcji stresu oraz reakcji stresowych w różnych sferach funkcjonowania
- Kilka słów o stresie…
- Definicja pojęcia „stres”
- Eustres i dystres – źródło energii czy demotywacji?
- Zewnętrzne źródła stresu
- Sytuacje stresogenne – analiza skali Holmesa określającej wielkość stresu
- Dlaczego inni nas stresują?
- Oznaki stresu w obszarach: myślenie, zachowanie, emocje, ciało
- Wewnętrzne źródła związane z typem osobowości
- Niska samoocena i jej wpływ na kształtowanie obrazu naszej rzeczywistości
- Indywidualne sposoby radzenia sobie w sytuacjach trudnych
- Mechanizmy obronne, które stosujemy nieświadomie w sytuacji stresu
- Przyczyny stresu w miejscu pracy
- Stres wynikający z relacji z innymi ludźmi
- Zmiana
- Stres a efektywność wykonywania zadań
- Wypalenie zawodowe
- Mobbing
- Techniki, metody i sposoby radzenia sobie ze stresem
- Antystresowy styl życia – czyli jak kontrolować emocje
- Techniki relaksacyjne, oddechowe
- Kręgosłup w stresie – joga śmiechu
- Techniki umysłowe – trening wizualizacji i fantazji sterowanych
- Techniki afirmacji
- Ćwiczenia energetyzujące
- Ćwiczenia uspokajające, oddechowe
- Feedback – budowanie pozytywnych wzmocnień
- Podsumowanie szkolenia
- Techniki przydatne w sytuacjach zawodowych i prywatnych
Grupa docelowa
- Pracownicy wszystkich działów
Sprawdź więcej naszych szkoleń