Szkolenia

Szczegóły szkolenia

Efektywne delegowanie zadań i odpowiedzialności

Delegowanie polega na przekazywaniu podwładnym części własnej odpowiedzialności. Częstym błędem kierownika jest jednak silna wewnętrzna potrzeba sprawowania kontroli nad wszystkimi zadaniami i poszczególnymi pracownikami.

Szkolenie pozwala kierownikom zrozumieć korzyści, jakie niesie delegowanie uprawnień, dostarcza praktycznej wiedzy z zakresu stosowania skutecznych technik delegowania zadań i uprawnień a także rozwija umiejętność określania zadań, które należy delegować.

Cele szkolenia

  • Podniesienie umiejętności delegowania uprawnień i zadań
  • Przedstawienie zasad delegowania zadań i uprawnień w zależności od typu osobowości pracownika
  • Poznanie metod, technik i procedur delegowania zadań i uprawnień
  • Podniesienie umiejętności prowadzenia rozmowy z pracownikiem w zakresie przekazywania mu informacji zwrotnej dotyczącej wykonania zadania

Program szkolenia

  1. Blok wstępny
    • Powitanie
    • Przedstawienie celu i programu szkolenia
    • Zasady panujące podczas szkolenia /kontrakt/
    • Prezentacja prowadzących oraz runda przedstawień uczestników
  2. Analiza czasu
    • Sporządzanie budżetu czasu – na co zużywamy nasz czas?
    • Diagnozowanie tzw. złodziei czasu
    • Sposoby radzenia sobie z największymi złodziejami czasu
  3. Proces wytyczania celów i priorytetów
    • Definiowanie celów – warunki poprawnego sformułowania celu
    • Formuła WARTE
    • Na co należy zwracać uwagę przy formułowaniu swoich celów
    • Pisemne ustalanie celów
    • Kontrola i weryfikacja celów
    • Wyznaczanie celów krótkoterminowych i perspektywicznych
  4. Efektywne zarządzanie swoją pracą w planowaniu przebiegu dnia
    • Ile czasu należy poświęcać na planowanie swoich codziennych czynności?
    • Jak ustalać priorytety pod względem ich pilności i ważności?
    • Organizacja pracy poprzez planowanie efektywnych bloków pracy
    • Krzywa sprawności
    • Plan działania
    • Tabela spędzonego czasu
  5. Funkcje kierownicze kluczowe dla delegowania
    • Korzyści z delegowania
    • Poziomy delegowania
    • Przyczyny niedelegowania
    • Problemy z delegowaniem i jak je rozwiązywać
    • Tworzenie harmonogramu zadań
  6. Delegowanie
    • Zlecanie zadań
    • Dopasowanie zadań do poszczególnych pracowników
    • Zakres powierzonej odpowiedzialności a rodzaj sprawowanej kontroli wykonania
    • Stopnie delegowania uprawnień
    • Strefy delegowania zadań
    • Znaczenie odpowiedniego komunikowania delegowanych zadań i uprawnień
  7. Bariery w delegowaniu uprawnień
    • Rodzaje barier w delegowaniu uprawnień i zadań
    • Stereotypy dotyczące delegowania uprawnień i zadań
  8. Ocena pracownika po wykonaniu zadania
    • Tworzenie atmosfery rozmowy
    • Technika prowadzenia rozmowy
    • Przekazywanie informacji pozytywnej i negatywnej
    • Wpływ emocji na przebieg rozmowy oceniającej pracownika
  9. Ewaluacja szkolenia
    • Pytania uczestników
    • Podsumowanie szkolenia
    • Rozdanie zaświadczeń o ukończeniu szkolenia

Czas szkolenia

1 dzień (8 godzin dydaktycznych)* lub 2 dni (16 godzin dydaktycznych)

* w przypadku szkolenia 1-dniowego program szkolenia zostanie skrócony w toku konsultacji do zagadnień najistotniejszych z punktu widzenia potrzeb szkoleniowych.

Metody i środki szkolenia

  • wykład interaktywny
  • dyskusja moderowana
  • zadania indywidualne i grupowe
  • gry zespołowe
Udostępnij: