Szczegóły szkolenia
Efektywne delegowanie zadań i odpowiedzialności
Efektywne delegowanie zadań i odpowiedzialności polega na przekazywaniu podwładnym części własnej odpowiedzialności. Częstym błędem kierownika jest jednak silna wewnętrzna potrzeba sprawowania kontroli nad wszystkimi zadaniami i poszczególnymi pracownikami.
Szkolenie pozwala kierownikom zrozumieć korzyści, jakie niesie delegowanie uprawnień, dostarcza praktycznej wiedzy z zakresu stosowania skutecznych technik delegowania zadań i uprawnień a także rozwija umiejętność określania zadań, które należy delegować.
Cele szkolenia
- Podniesienie umiejętności delegowania uprawnień i zadań
- Przedstawienie zasad delegowania zadań i uprawnień w zależności od typu osobowości pracownika
- Poznanie metod, technik i procedur delegowania zadań i uprawnień
- Podniesienie umiejętności prowadzenia rozmowy z pracownikiem w zakresie przekazywania mu informacji zwrotnej dotyczącej wykonania zadania
Program szkolenia
- Blok wstępny
- Powitanie
- Przedstawienie celu i programu szkolenia
- Zasady panujące podczas szkolenia /kontrakt/
- Prezentacja prowadzących oraz runda przedstawień uczestników
- Analiza czasu
- Sporządzanie budżetu czasu – na co zużywamy nasz czas?
- Diagnozowanie tzw. złodziei czasu
- Sposoby radzenia sobie z największymi złodziejami czasu
- Proces wytyczania celów i priorytetów
- Definiowanie celów – warunki poprawnego sformułowania celu
- Formuła WARTE
- Na co należy zwracać uwagę przy formułowaniu swoich celów
- Pisemne ustalanie celów
- Kontrola i weryfikacja celów
- Wyznaczanie celów krótkoterminowych i perspektywicznych
- Efektywne zarządzanie swoją pracą w planowaniu przebiegu dnia
- Ile czasu należy poświęcać na planowanie swoich codziennych czynności?
- Jak ustalać priorytety pod względem ich pilności i ważności?
- Organizacja pracy poprzez planowanie efektywnych bloków pracy
- Krzywa sprawności
- Plan działania
- Tabela spędzonego czasu
- Funkcje kierownicze kluczowe dla delegowania
- Korzyści z delegowania
- Poziomy delegowania
- Przyczyny niedelegowania
- Problemy z delegowaniem i jak je rozwiązywać
- Tworzenie harmonogramu zadań
- Delegowanie
- Zlecanie zadań
- Dopasowanie zadań do poszczególnych pracowników
- Zakres powierzonej odpowiedzialności a rodzaj sprawowanej kontroli wykonania
- Stopnie delegowania uprawnień
- Strefy delegowania zadań
- Znaczenie odpowiedniego komunikowania delegowanych zadań i uprawnień
- Bariery w delegowaniu uprawnień
- Rodzaje barier w delegowaniu uprawnień i zadań
- Stereotypy dotyczące delegowania uprawnień i zadań
- Ocena pracownika po wykonaniu zadania
- Tworzenie atmosfery rozmowy
- Technika prowadzenia rozmowy
- Przekazywanie informacji pozytywnej i negatywnej
- Wpływ emocji na przebieg rozmowy oceniającej pracownika
- Ewaluacja szkolenia
- Pytania uczestników
- Podsumowanie szkolenia
- Rozdanie zaświadczeń o ukończeniu szkolenia
Czas szkolenia
1 dzień (8 godzin dydaktycznych)* lub 2 dni (16 godzin dydaktycznych)
* w przypadku szkolenia 1-dniowego program szkolenia zostanie skrócony w toku konsultacji do zagadnień najistotniejszych z punktu widzenia potrzeb szkoleniowych.
Metody i środki szkolenia
- wykład interaktywny
- dyskusja moderowana
- zadania indywidualne i grupowe
- gry zespołowe
Sprawdź więcej naszych szkoleń