eduPartners
Szkolenia
 

Zarządzanie przez cele

„Jeżeli człowiek sam nie wie, do jakiego zmierza portu,
żaden wiatr nie jest pomyślny”

(Seneka)

Wprowadzenie

Istotą zarządzania przez cele jest ustalanie (wspólnie z pracownikami wszystkich szczebli organizacji)  celów cząstkowych, które wynikają z celów strategicznych firmy i prowadzą do ich realizacji. Szczególnie ważne w tym procesie jest, aby wszyscy jego uczestnicy zrozumieli kierunki działania organizacji, a także wpływu, jaki na funkcjonowanie firmy ma realizacja ich celów indywidualnych.

Program szkolenia obejmuje cały proces, począwszy od celów strategicznych firmy, poprzez kaskadowanie ich w dół organizacji, monitorowanie, aż po dokonanie oceny ich realizacji.

Grupa docelowa
  • kadra menedżerska średniego i wyższego szczebla
  • specjaliści
Cele szkolenia
  • poznanie podstaw teorii zarządzania
  • nabycie umiejętności realizowania poszczególnych  etapów zarządzania
  • nauka wyznaczania i realizowania celów
  • uświadomienie roli zaangażowania w program na wszystkich szczeblach zarządzania
  • poznanie zasad wspólnego ustalania celów - zasada partycypacji
  • powiązanie celów indywidualnych z nadrzędnymi celami strategicznymi
  • poznanie istoty precyzji formułowania celu
  • uświadomienie autonomii realizacji planów
  • zasady filozofii zarządzania przez cele
Zagadnienia szkoleniowe
  1. Firma jako organizacja
    • Mechanicystyczny i organiczny model organizacji
    • Fazy rozwoju organizacji wg modelu Grainera, formy wzrostu organizacji
    • Diagnoza etapu rozwoju organizacji wg modelu Grainera i konsekwencje dla zarządzania przez cele
  2. Zarządzanie przez cele i kierowanie a cechy doskonałych firm
    • Teorie zarządzania i źródła władzy w organizacji
  3. Misja, strategia, cele przedsiębiorstwa. Struktura systemu celów, różnice jakościowe i struktura kaskadowa
    • Charakterystyka systemów przywództwa, test „zdrowia” organizacji wg Likerta
    • Od grupy do zespołu, cechy i objawy wg McGregora
  4. Grupy formalne i nieformalne w organizacji
    • Od grupy kooperującej do efektywnego zespołu, etapy rozwoju zespołu
    • Autorytety, źródła władzy w organizacji
    • Budowa sprawnie działających zespołów, sprzyjające zachowania menedżera
    • Efektywność grupy – jakość pracy a elementy struktury zespołu
    • Niebezpieczeństwa spójnych zespołów
  5. Cele i zadania zespołu, optymalizacja pracy w rozwoju przedsiębiorstwa w perspektywie czasowej
    • Potrzeba pracy zespołowej wg De Casey’a
    • Funkcje kierowania i zarządzanie przez cele a reguły efektywnego określania celu
  6. Wpływ na podwładnych a założenia teorii zachowania
    • Praktyka stosowania teorii zachowania
    • Role zespołowe i korzystne kombinacje ról
    • Cechy kierowników – elementy autodiagnozy
    • Cechy sprzyjające i niesprzyjające na continuum zarządzania wg Schmidta
    • Organizacja pracy zespołowej – nawiązanie do formułowania celów
    • Zagrożenia efektywnej pracy zespołowej
  7. Delegacja władzy i uprawnień jako kluczowy element sprawnego zarządzania przez cele
    • Umiejętności skutecznego delegowania uprawnień, warunki delegacji władzy
    • Bariery u delegującego, bariery u otrzymującego delegację, bariery sytuacyjne
    • Negatywne sylwetki menedżera
    • Kwadraty Ohio jako podstawowe narzędzie określenia menedżera
    • Krytyka i pochwała w pracy menedżera
    • Rozmowy z przełożonymi i podwładnymi, cechy, cele, skutki
    • Złote zasady przywódcy, sześćdziesiąt rad menedżerów z USA
Metody i środki szkolenia
  • ćwiczenia indywidualne i grupowe
  • wykład interaktywny

Powyższe informacje mają charakter ogólny. W celu otrzymania szczegółowej oferty merytorycznej, prezentacji firmy oraz wyceny szkolenia Zarządzanie przez cele prosimy o kontakt pod numerem (+48) 32 203 29 70, za pomocą formularza kontaktowego lub e-mail.

Kontakt

e-mail: kontakt@edupartners.pl
tel.: (+48) 32 203 29 70
fax: (+48) 32 445 09 47
formularz kontaktowy

Szkolenia otwarte

Szukaj

Nasi eksperci

Cezary Wojtczak
Trener, szkoleniowiec, dziennikarz

Trener biznesu, handlowiec-praktyk, dziennikarz, prezenter i wykładowca akademicki. Od kilku lat zajmuje się doradztwem biznesowym i szkoleniami z zakresu zarządzania, obsługi klienta, technik sprzedaży i negocjacji, wystąpień publicznych, prezentacji, etykiety biznesu, kreowania wizerunku oraz public&media relations. Autor i współautor programów szkoleniowych. zobacz
Copyright © 2018 eduPartners