eduPartners
Szkolenia
 

Rozmowy kierownicze

„Kierownik, świadomie nastawiony racjonalnie, koniecznie musi wiedzieć,
 jak umiejętnie, mądrze i wrażliwie kształtować płaszczyznę relacji międzyosobowych, (…)
musi wiedzieć jak rozmawiać z ludźmi”
(F. Schulz von Thun; J. Ruppel)

Wprowadzenie

Od osoby kierującej zespołem oczekuje się nie tylko dużej wiedzy fachowej, ale umiejętności podnoszenia poziomu motywacji współpracowników, łagodzenia sytuacji raniących, wyjaśniania spraw niejasnych w atmosferze życzliwości i zrozumienia.

Tylko dobrze współdziałający zespół, kierowany przez szanującego współpracowników szefa, poradzi sobie z narastającym współzawodnictwem między firmami. We wszystkich koniecznych procesach, jak podział zadań, określanie celów i ocena wydajności pracy, motywacja i współpraca, restrukturyzacja - w tych wszystkich obszarach poziom kultury prowadzonej rozmowy ma zasadnicze znaczenie.

Grupa docelowa
  • właściciele  firm 
  • kadra menedżerska wszystkich szczebli zarządzania
Cele szkolenia
  • nabycie umiejętności prowadzenia rozmów planujących
  • nabycie umiejętności prowadzenia rozmów monitorujących
  • nabycie umiejętności prowadzenia rozmów korygujących
  • nabycie umiejętności prowadzenia rozmów oceniajacych
Zagadnienia szkoleniowe
  1. Mechanizmy motywacyjne i demotywacyjne dorosłych – zwiększanie efektywności wykonywanych zadań – rozmowy motywujące
    • Rodzaje czynników kierujących motywacją dorosłych wg F. Herzberga
    • Negatywne i pozytywne konsekwencje używania każdego z czynników
    • Co zrobić, aby optymalnie wykorzystać indywidualną motywację podwładnych do realizacji zadań i identyfikacji z firmą
    • Matryce „wspieram/wymagam” oraz „chcę i potrafię”
    • Schemat wykorzystywania mechanizmów motywacyjnych
  2. Wyznaczanie celów i delegowanie zadań – rozmowy planujące i dyscyplinujące
    • Wyznaczanie zadań i delegowanie w sposób zwiększający efektywność i motywacje podwładnych
    • Charakterystyka motywujących zadań
    • Cechy dobrze sformułowanego celu
    • Schemat efektywnego delegowania zadań – 6 poziomów delegowania
    • Procedura delegowania zadań
    • Jak delegować zadania, które mogą się spotkać z oporem podwładnego
    • Tworzenie motywujących celów w oparciu o strategię i główne priorytety Firmy
    • Świadomość priorytetów (szefa i podwładnego)
  3. Egzekwowanie i rozliczanie z zadań - rozmowy dyscyplinujące
    • Analiza wykonanego zadania
    • Dlaczego surowa, sprawiedliwa ocena jest potrzebna podwładnemu i szefowi tak samo jak pochwała
    • Dwa niezbędne aspekty rozliczania z zadań - stopień i jakość wykonania zadania oraz przyrost kompetencji
    • Schemat motywującego rozliczania z zadań
    • Jak rozliczać z zadania osoby biernie czekające na interwencję szefa
    • Jak rozliczać wszystkowiedzących podwładnych i jak radzić sobie w innych trudnych sytuacjach egzekwowania
  4. Dlaczego surowa, sprawiedliwa ocena jest potrzebna podwładnemu i szefowi tak samo jak pochwała – rozmowy oceniające
    • Specyficzne potrzeby podwładnych o różnego rodzaju typach osobowości ważne w rozmowie oceniającej
    • Techniki manipulacyjne najczęściej stosowane przez polskich podwładnych w rozmowach z przełożonymi - jak je rozpoznawać i "rozbrajać"
    • Dostosowanie rozmowy w zależności od postawy podwładnego – różne postawy utrudniające rozmowę
    • Błędy w rozmowach oceniających
    • Świadome wykorzystywanie motywacyjnej funkcji oceny podwładnych
  5. Rozmowa „pożegnalna”
    • Przygotowanie do rozmowy
    • Poznanie schematu rozmowy zwalniającej
    • Schemat komunikowania decyzji o rozstaniu
    • Zachowania wobec rożnych reakcji pracownika
    • Unikanie wprowadzenia rozmowy zwalniających w strefę ponownych negocjacji
    • Metody zmniejszania stresu podczas rozmowy pożegnalnej dla obydwu stron
    • Komunikowanie zespołowi o rozstaniach z pracownikami
    • Budowanie profesjonalnego wizerunku firmy – zmniejszenie „czarnego PR” w zespole i na rynku pracy, generowanego przez pracowników zwolnionych
Metody i środki szkolenia
  • ćwiczenia indywidualne i grupowe
  • wykład interaktywny

Powyższe informacje mają charakter ogólny. W celu otrzymania szczegółowej oferty merytorycznej, prezentacji firmy oraz wyceny szkolenia Rozmowy kierownicze prosimy o kontakt pod numerem (+48) 32 203 29 70, za pomocą formularza kontaktowego lub e-mail.

Kontakt

e-mail: kontakt@edupartners.pl
tel.: (+48) 32 203 29 70
fax: (+48) 32 445 09 47
formularz kontaktowy

Szkolenia otwarte

Szukaj

Nasi eksperci

Łukasz Korga
Szkoleniowiec, praktyk

Specjalista w zakresie prawa gospodarczego, prawa własności przemysłowej i prawa pracy. W ramach prowadzonej kancelarii prowadzi obsługę prawną spółek prawa handlowego oraz podmiotów gospodarczych. W latach 2006-2008 pełnił funkcję koordynatora ds. współpracy międzynarodowej w jednym z partnerstw uczestniczących w inicjatywie EQUAL realizowanym w ramach Europejskiego Funduszu Socjalnego. zobacz
Copyright © 2018 eduPartners