fbpx

Szkolenia

Szczegóły szkolenia

Rozmowy z pracownikami – planujące, kontrolujące, motywujące, egzekwujące

Cele szkolenia

  • Podnoszenie umiejętności interpersonalnych i usprawnienie komunikacji podczas prowadzenia rozmów planujących, kontrolujących, egzekwujących, motywujących i oceniających
  • Dobieranie metody prowadzenia rozmowy w zależności od doświadczenia, predyspozycji i nastawienia pracownika
  • Nauczenie uczestników radzenia sobie w trudnych sytuacjach pojawiających się w trakcie rozmowy
  • Poznanie sposobów radzenia sobie z reakcjami podwładnego, zwłaszcza z jego emocjami
  • Rozwój umiejętności motywowania pracownika,
  • Rozwijanie u uczestników umiejętności udzielania konstruktywnej informacji zwrotnej odnośnie mocnych i słabych stron pracownika

Program szkolenia

  1. Zasady efektywnej rozmowy
    • Drzewo umiejętności
    • Przygotowanie: 11 kluczowych pytań
    • Język wypowiedzi, atmosfera rozmowy, unikanie najczęściej popełnianych błędów
  2. Reakcje na trudne rozmowy
    • Osobowość, temperament, płeć psychologiczna
    • Naturalne mechanizmy obronne (habituacja, empatia, reaktancja, samoocena)
  3. Rozmowa planująca
    • Kluczowe elementy rozmowy planującej
    • Elementy delegowania zadań – delegowanie zadań a delegowanie odpowiedzialności
    • Formułowanie celów (SMART)
  4. Rozmowa kontrolująca/monitorująca
    • Kluczowe elementy rozmowy kontrolującej/monitorującej pracę i postępy pracownika
  5. Rozmowa egzekwująca
    • Kluczowe elementy rozmowy, konstruktywna informacja zwrotna: FUKO
    • Radzenie sobie z emocjami
  6. Rozmowa motywująca
    • Czynniki wpływające na motywację, cykl oraz rodzaje potrzeb zawodowych
    • Systemy motywacyjne a rzeczywistość
    • Jak komunikować by zmotywować?
    • Gdzie kończy się motywacja a zaczyna manipulacja?
    • Narzędzia motywacji pozafinansowej
  7. Podsumowanie i zakończenie szkolenia
    • Jak pracować praktycznie z nowymi technikami?

Grupa docelowa

Zarząd, dyrektorzy, kierownicy, mistrzowie, brygadziści, koordynatorzy zespołów lub sekcji

Sprawdź więcej naszych szkoleń

Udostępnij: