eduPartners
Szkolenia
 

Efektywne metody rekrutacji i selekcji pracowników

„Jakość kadr: ich kompetencje, elastyczność,
mobilność, otwartość w myśleniu
i działaniu przesądza o konkurencyjności firmy”

(Beata Jamka)

Wprowadzenie

Ludzie są najbardziej wartościowym zasobem organizacji. Zdolność do rozwoju i przetrwania firmy na mocno konkurencyjnym rynku, jest uzależniona nie tylko od zasobów kapitałowych i nowoczesnych technologii, ale przede wszystkim od doskonale zorganizowanego, zintegrowanego i dobrze przygotowanego zespołu pracowników.

Poprawnie przeprowadzona rekrutacja i selekcja daje gwarancję zatrudnienia osoby, która będzie odpowiadała wymaganiom stanowiska i szybko zaadaptuje się do nowego środowiska pracy.

Grupa docelowa
  • menadżerowie HR
  • kierownicy działu HR
  • specjaliści rekrutujący pracowników, odpowiedzialni za proces planowania zatrudnienia, rekrutacji i selekcji kadr
Cele szkolenia
  • prezentacja i ocena metod rekrutacji
  • trening umiejętności przeprowadzania wywiadu selekcyjnego
  • prezentacja i ocena skuteczności różnych metod selekcji
  • trening umiejętności wprowadzenia do pracy
Zagadnienia szkoleniowe
  1. Istota i znaczenie planowania zatrudnienia
    • Rola kapitału ludzkiego w organizacji
    • Metody planowania
  2. Identyfikacja potrzeb kadrowych
    • Sieć powiązań stanowiska pracy
    • Formularz wartości
  3. Tworzenie profilu wymagań wobec kandydata
    • Tworzenie opisu stanowisk pracy
    • Profil wymagań a składniki opisu stanowiska pracy
    • Praktyczne metody budowania profilu wymagań (profil zadaniowy, celowy i kompetencyjny)
  4. Metody rekrutacji
    • Rekrutacja wewnętrzna
    • Rekrutacja zewnętrzna
    • Czynniki przyciągające i zniechęcające kandydatów na rozpatrywane stanowisko pracy
  5. Metody selekcji – analiza skuteczności, trening w stosowaniu
    • Kryteria selekcji (lista uzdolnień, lista cech osobowościowych)
    • Selekcja wstępna
    • Analiza dokumentów
  6. Wywiad selekcyjny
    • Rodzaje rozmów kwalifikacyjnych: rozmowy indywidualne, rozmowy panelowe i zespoły selekcyjne
    • Typy wywiadów selekcyjnych i ich charakterystyka
    • Ustalanie kryteriów selekcji
  7. Sztuka prowadzenia wywiadu selekcyjnego
    • Cel procesu komunikacji w procesie rekrutacji
    • Filary komunikacji, rola nadawcy i odbiorcy
    • Bariery komunikacyjne i ich przezwyciężanie
    • Zachęcanie do wypowiedzi
    • Używanie zrozumiałego języka
    • Pozyskiwanie informacji – umiejętne zadawanie pytań
    • Doprecyzowanie komunikatów ogólnikowych lub niejasnych
    • Podsumowywanie, wykorzystanie parafrazy
    • Fazy wywiadu selekcyjnego
    • Zadawanie pytań i analiza odpowiedzi
    • Znaczenie komunikacji niewerbalnej w procesie rekrutacji (postawa ciała, wykorzystanie przestrzeni, gesty, mimika)
    • Interpretacja informacji uzyskanych w trakcie wywiadu
  8. Błędy procesu selekcji
    • Błędy organizacyjne
    • Błędy w procesie oceny
  9. Pozostałe narzędzia selekcji
    • Metody testowe (testy w oparciu o pracę)
    • Referencje, wywiad środowiskowy
    • Zadania próbne
    • Specyfika AC i jego wpływ na wyniki selekcji
    • Tworzenie raportu i wskazań
  10. Wprowadzenie do pracy i ocena po okresie próbnym
    • Weryfikacja trafności procesu rekrutacji i selekcji
    • Proces adaptacji społeczno – zawodowej
    • Plan wprowadzania nowego pracownika do organizacji
    • Szkolenie stanowiskowe – coaching jako metoda wprowadzenia do pracy
    • Ocena kompetencji i zaangażowania, przewidywanie efektywności
    • Błędy w procesie wprowadzenia do pracy
  11. Motywacja i wsparcie
    • Obserwacja uczestnicząca jako narzędzie wspierające w procesie wprowadzenia do pracy
    • Rozmowa rozwojowa jako element wsparcia
    • Informacja zwrotna jako narzędzie rozwojowe wspierające proces adaptacji pracownika
    • Konstruktywna krytyka i jej skuteczność w rozwijaniu umiejętności
    • Praktyczny warsztat – ćwiczenie umiejętności obserwacji, wyciągania wniosków i wykorzystania narzędzi wpływających na wzrost motywacji i wsparcie procesu adaptacji społeczno-zawodowej
Metody i środki szkolenia
  • ćwiczenia indywidualne i grupowe
  • wykład interaktywny

Powyższe informacje mają charakter ogólny. W celu otrzymania szczegółowej oferty merytorycznej, prezentacji firmy oraz wyceny szkolenia Efektywne metody rekrutacji i selekcji pracowników prosimy o kontakt pod numerem (+48) 32 203 29 70, za pomocą formularza kontaktowego lub e-mail.

Kontakt

e-mail: kontakt@edupartners.pl
tel.: (+48) 32 203 29 70
fax: (+48) 32 445 09 47
formularz kontaktowy

Zobacz także

Szkolenia otwarte

Szukaj

Nasi eksperci

Jolanta Krawczyk
Doradca zawodowy i organizacyjny

Specjalista w zakresie programów rozwojowych i motywacyjnych oraz systemów zarządzania. Realizuje projekty związane z analizą organizacji, audyty organizacyjne i kompetencyjne, systemy ocen okresowych, wynagrodzeń, badania kultury organizacyjnej i projekty rekrutacyjne. zobacz
Copyright © 2018 eduPartners