eduPartners
Szkolenia
 

Przeciwdziałanie praktykom mobbingowym

„Niezbędne jest stworzenie klimatu w stosunkach międzyludzkich,
z którego wyeliminowane jest poczucie lęku.
To elementarny warunek zapobiegający mobbingowi”

(Agata Bechowska – Gebhardt, Tadeusz Stalewski)

Wprowadzenie

Mobbing jest jedną z najpoważniejszych przeszkód w sprawnym funkcjonowania wielu firm. Często jest trudny do rozpoznania; czasem finezyjny, czasem groźny i brutalny nie tylko dla poszkodowanego ale także dla całej organizacji (pracownicy firmy reagują na ogół tak, żeby nic nie widzieć, nic nie słyszeć).

Granica między wymaganiami pracodawcy a mobbingiem jest bardzo płynna. Dlatego też tak niezbędna i oczywista wydaje się dziś znajomość jego problematyki.

Grupa docelowa
  • pracownicy wszystkich działów    
  • kadra kierownicza wszystkich szczebli zarządzania
Cele szkolenia
  • poznanie przyczyn mobbingu
  • poznanie uwarunkowań prawnych w kontekście Prawa Pracy
  • poznanie metod przeciwdziałania mobbingu
  • poznanie metod bronienia się przed oskarżeniem o mobbing
Zagadnienia szkoleniowe
  • Definicja mobbingu
  • Przyczyny powstawania
  • Działania mobbingowe
  • Psychika i sytuacja mobbera
  • Psychika i sytuacja ofiary
  • Kultura i sytuacja organizacyjna
  • Czynniki zewnętrzne konfliktu
  • Narzędzia tortur psychicznych
  • Prawne uwarunkowania mobbingu
  • Środki ostrożności
  • Skala i koszty mobbingu
Metody i środki szkolenia
  • ćwiczenia indywidualne i grupowe
  • wykład interaktywny

Powyższe informacje mają charakter ogólny. W celu otrzymania szczegółowej oferty merytorycznej, prezentacji firmy oraz wyceny szkolenia Przeciwdziałanie praktykom mobbingowym prosimy o kontakt pod numerem (+48) 32 203 29 70, za pomocą formularza kontaktowego lub e-mail.

Kontakt

e-mail: kontakt@edupartners.pl
tel.: (+48) 32 203 29 70
fax: (+48) 32 445 09 47
formularz kontaktowy

Zobacz także

Programy doradcze:

Szkolenia otwarte

Szukaj

Nasi eksperci

Marzena Kalińska
Psycholog, trener i doradca zawodowy

Specjalizuje się w prowadzeniu szkoleń z zakresu psychologii sprzedaży i obsługi klienta, komunikacji, zarządzania czasem, budowania zespołu, kreatywności i twórczego myślenia, zarządzania zmianami oraz asertywności i radzenia sobie ze stresem. zobacz
Copyright © 2018 eduPartners