eduPartners
Szkolenia
 
 

Nasi klienci


Grupa PZU, ING, BZ WBK, PKO BP, Cetelem, KIR, NBP, ZUS, Onduline, Rockwool ...

Komunikacja interpersonalna i asertywność

Profil uczestników
Szkolenie skierowane jest do pracowników działu obsługi klienta, osób odpowiedzialnych za pozyskiwanie klientów, pracowników serwisu i działu reklamacji, wszystkich osób, które chcą poznać zasady i reguły skutecznej komunikacji. Pokazuje jakie są konstruktywne sposoby komunikowania się w organizacji. Jak komunikować się i prezentować swoje stanowisko w sposób jasny, czytelny i efektywny. Uczy, jak efektywnie wykorzystać komunikację do zdobycia przewagi w kontaktach interpersonalnych z innymi ludźmi, partnerami, klientami.
Cele szkolenia
  • poznanie zasad komunikacji niewerbalnej, werbalnej, wokalnej
  • poznanie sposobów rozpoznawania potrzeb i preferencji rozmówcy
  • poznanie psychologii rozmówcy i jej różnych typów
  • umiejętność dobierania sposobów obsługi do preferowanego stylu klienta/rozmówcy
  • poznanie motywacji różnych typów klientów, nabycie umiejętności inicjowania profesjonalnego kontaktu z klientami
  • nabycie umiejętności mówienia językiem korzyści
  • nabycie wiedzy o argumentacji i komunikacji perswazyjnej w celu zwiększenia swojej skuteczności
  • zwiększenie efektywności komunikacyjnych w rozmowach sprzedażowych i posprzedażowych oraz przy obsłudze klientów
Program szkolenia
  1. Wstęp
    • Powitanie
    • Przedstawienie celu i programu szkolenia
    • Zasady panujące podczas szkolenia /kontrakt/
    • Prezentacja prowadzących oraz runda przedstawień uczestników
  2. Rola stereotypów i rutyny w komunikacji
    • Stereotyp - szansa czy zagrożenie
    • Rutyna
    • Znaczenie paradygmatu
    • Pętla przyczynowości
  3. Wprowadzenie do komunikacji
    • Rola komunikacji w życiu jednostki
    • Rola komunikacji w życiu zespołu
    • Teoria i zasady komunikacji
    • Model komunikacji i filtry
    • Bariery komunikacyjne
    • Kierunki przepływu informacji
  4. Narzędzia usprawniające efektywną komunikację
    • Parafraza, parafraza z błędem
    • Dopytywanie
    • Wyjaśnianie, doprecyzowywanie
    • Podsumowanie
    • Klaryfikacja
    • Odzwierciedlenie
    • Aktywne słuchanie
  5. Rozwiniecie umiejętności przekonywania, argumentacji i perswazji
    • Sposób argumentacji a cechy osobowe rozmówcy
    • Argumentowanie pod kątem korzyści
    • Podstawowe techniki perswazji
  6. Komunikacja niewerbalna w kontaktach interpersonalnych
    • Zasady interpretacji komunikatów niewerbalnych rozmówcy
    • Komunikacja jawna i ukryta
    • Proksemika
    • Kontakt wzrokowy
    • Znaczenie poszczególnych zespołów gestów
  7. Rola asertywności w efektywnej komunikacji
    • Autodiagnoza zachowań asertywnych
    • Asertywność w kontaktach z przełożonym, współpracownikami i podwładnymi
    • Radzenie sobie z negatywnymi opiniami i krytyką
    • Wyrażanie uczuć pozytywnych i negatywnych
    • Podstawowe techniki asertywnej komunikacji: metoda zdartej płyty, zamglenie, rozmydlenie, komunikat „JA”, konkretność
  8. Ewaluacja szkolenia
Metody i środki szkolenia
  • ćwiczenia indywidualne i grupowe
  • dyskusje moderowane
  • scenki z odgrywaniem ról
  • symulacje sytuacji zawodowych
  • testy diagnostyczne
  • wykład interaktywny
Cena szkolenia
  • Koszt uczestnictwa: 1.300,00 PLN netto + 23% VAT/os
  • Cena zawiera: certyfikat uczestnictwa w szkoleniu, lunch, materiały piśmiennicze, materiały szkoleniowe, przerwy kawowe

Jeżeli są Państwo zainteresowani udziałem w szkoleniu Komunikacja interpersonalna i asertywność należy pobrać formularz zgłoszenia, wypełnić i przesłać go do nas faksem pod numer (+48) 32 445 09 47 lub zeskanowaną kopię na adres szkolenia@edupartners.pl.

Kontakt

e-mail: kontakt@edupartners.pl
tel.: (+48) 32 203 29 70
fax: (+48) 32 445 09 47
formularz kontaktowy

Szkolenia otwarte

Szukaj

Nasi eksperci

Magdalena Korga
Szkoleniowiec, prawnik

Specjalista w zakresie ochrony danych osobowych, prawa cywilnego i gospodarczego. Praktyk, zajmuje się doradztwem prawnym, w tym w szczególności specjalizując się w tematyce ochrony danych osobowych prowadzi wdrożenia systemów ochrony danych osobowych w przedsiębiorstwach oraz pełni funkcje Administratora bezpieczeństwa informacji we współpracujących spółkach. zobacz
Copyright © 2018 eduPartners