eduPartners
Szkolenia
 

Oceny pracownicze i system ocen okresowych

„Zainteresowanie systemami ocen okresowych pracowników wynika z rozwoju współczesnych koncepcji zarządzania i zmiany oczekiwań organizacji w stosunku do pracowników, a także wzrostu znaczenia pomiaru efektów pracy i przyjmowania bardziej otwartych postaw”
(Peter Ward)

Wprowadzenie

Przeprowadzanie ocen okresowych stało się ważnym narzędziem w zarządzaniu zasobami ludzkimi, które pozwala na pozyskanie informacji wpływających na dalsze organizowanie „życia" firmy.

Oceny okresowe umożliwiają przedstawienie pracownikom, jakie postawy, zachowania i działania są aprobowane przez firmę. Z kolei kierownicy, przełożeni zyskują wiedzę o potencjale zawodowym pracowników, możliwości rozwoju, zdolności do podejmowania decyzji, o osiąganych przez podwładnych efektach pracy – stopniu, jakości i terminowości realizacji wyznaczonych zadań, umiejętności organizacji pracy i samodzielności.

Grupa docelowa
  • specjaliści działów HR
  • kadra kierownicza 
Cele szkolenia
  • prezentacja zasad budowania efektywnego systemu ocen okresowych
  • trening umiejętności konstruowania narzędzi oceny pracownika
  • trening umiejętności przeprowadzania rozmowy oceniającej
  • prezentacja możliwości wykorzystania wyników oceny pracowniczej
  • prezentacja metod doskonalenia kadr w przedsiębiorstwie
  • trening umiejętności tworzenia efektywnego systemu doskonalenia kadr
Zagadnienia szkoleniowe
  1. System ocen
    • Specyfika
    • Skuteczność systemu ocen okresowych
    • Budowanie efektywnego systemu ocen
    • Elementy systemu ocen
    • Korzyści systemu ocen
    • Cele systemu ocen
    • Zasady realizowania procesu oceny
  2. Etapy procesu oceny
    • Operacjonalizacja kryteriów oceny
    • Kompetencje
    • Etapy tworzenia systemu ocen
    • Opisy stanowisk
    • Kryteria ocen i wyznaczniki behawioralne
  3. Czynniki podlegające ocenie
  4. Zasady tworzenia systemów ocen okresowych
  5. Metody oceny
    • Relatywne (porównanie parami, rozkład normatywny, ranking) – korzyści i ograniczenia
    • Absolutne (ocena opisowa, punktowa skala ocen/ skale graficzne, skale behawioralne i Assessment center, 360, 180)
    • Samoocena
    • Ocena oparta na kompetencjach
  6. Bariery wdrożenia systemów ocen okresowych
    • Rola kadry menedżerskiej w wprowadzeniu systemów ocen okresowych
    • Zmiana organizacyjna
    • Zachowania pracowników
    • Rola związków zawodowych w procesie tworzenia i wdrażania systemu ocen okresowych
  7. Tworzenie arkuszy ocen okresowych
    • Błędy w tworzeniu arkuszy
    • Przykładowe arkusze ocen – analiza i tworzenie
  8. Rozmowy oceniające
    • Cele rozmowy oceniającej
    • Etapy rozmowy oceniającej
    • Przygotowanie się do rozmowy
    • Sterowanie przebiegiem rozmowy
    • Błędy w rozmowach
    • Symulacje rozmów oceniających
  9. Trening umiejętności komunikowania się w sytuacji oceny
    • Podstawy komunikacji werbalnej i niewerbalnej
    • Indywidualne style komunikacyjne
    • Bariery skutecznego komunikowania się i metody ich przezwyciężania
    • Umiejętność aktywnego słuchania
    • Reguły zachowań asertywnych
    • Przezwyciężanie sytuacji konfliktowych
  10. Wdrożenie systemów ocen okresowych
    • Pilotaż
    • Regulamin
  11. Wykorzystanie wyników systemów ocen okresowych
    • Ocena potencjału kadrowego w kontekście polityki personalnej
    • Efektywny system doskonalenia kadr i jego składniki
    • Identyfikacja potrzeb szkoleniowych, plany szkoleń
    • Ścieżki kariery
    • Planowanie rozwoju kadr
Metody i środki szkolenia
  • ćwiczenia indywidualne i grupowe
  • wykład interaktywny

Powyższe informacje mają charakter ogólny. W celu otrzymania szczegółowej oferty merytorycznej, prezentacji firmy oraz wyceny szkolenia Oceny pracownicze i system ocen okresowych prosimy o kontakt pod numerem (+48) 32 203 29 70, za pomocą formularza kontaktowego lub e-mail.

Kontakt

e-mail: kontakt@edupartners.pl
tel.: (+48) 32 203 29 70
fax: (+48) 32 445 09 47
formularz kontaktowy

Zobacz także

Programy doradcze:

Szkolenia otwarte

Szukaj

Nasi eksperci

Piotr Stefaniak
Trener, szkoleniowiec i praktyk biznesu

Doświadczenie zawodowe zdobywał na wysokich stanowiskach menedżerskich (Zastępca Dyrektora Sprzedaży w Patron Sp. z o.o. – część holdingu ABC Direct Contact), gdzie do jego obowiązków należał nadzór nad funkcjonowaniem centrum telemarketingu, prowadzanie prezentacji firmy, prowadzenie Kluczowych Klientów firmy, projektowanie i koordynowanie prac związanych z realizacją kampanii marketingowych z zakresu BTL. zobacz
Copyright © 2015 eduPartners