eduPartners
Szkolenia
 

Motywowanie pracowników

„Przy pomocy kar i nagród można prawie każdego zmusić
do prawie wszystkiego, za wyjątkiem tego,
co najważniejsze - by polubił robić to, co robi”

(Brian Tracy)

Wprowadzenie

Tylko w sytuacji, gdy ludzie wykazują chęć do jakiegoś działania i są do tego działania prawidłowo zmotywowani, można być pewnym o efekty. Dlatego skuteczny menedżer powinien potrafić wzbudzić w podwładnych pracownikach chęć do realizacji zadań, co zapewni skuteczny i efektywny poziom ich realizacji.

Udział w szkoleniu dostarczy praktycznej wiedzy pozwalającej wypracować techniki motywacji a także przełożyć tę wiedzę na praktykę.

Grupa docelowa
  • właściciele  firm
  • kadra kierownicza wszystkich szczebli zarządzania
Cele szkolenia
  • opanowanie umiejętności motywowania siebie i innych
  • opanowanie umiejętności planowania celów
  • opanowanie umiejętności rozpoznawania trzech meta-programów
  • opanowanie umiejętności motywowania poprzez cele
  • nabycie umiejętności opracowania mapy motywacji zespołu
Zagadnienia szkoleniowe
  1. Motywacja i motywowanie pracowników w aspekcie psychologicznym
    • Definicja motywacji
    • Teorie motywacji: teoria behawioralna, teoria McGregora, teoria potrzeb, teoria atrybucji, instrumentalna teoria motywacji
    • Motywacja pozytywna i negatywna – metody, rezultaty, wady
    • Motywacja wewnętrzna i zewnętrzna
    • Czynniki motywujące i demotywujące pracowników
    • Motywowanie poprzez zaangażowanie
    • Motywowanie poprzez modelowanie
    • Wartości jako skuteczne motywatory
    • Cykl potrzeb oraz rodzaje potrzeb związane z pracą zawodową
  2. Odpowiedzialność za wynik i motywowanie
    • Metody wyznaczania celów – metoda WARTE
    • Cel indywidualny a cel zespołowy
    • Motywacja pozytywna i negatywna – metody, rezultaty, wady
    • Motywacja wewnętrzna i zewnętrzna
    • Czynniki motywujące i de motywujące pracowników
    • Zasada CJTBM
  3. Indywidualne zarządzanie jednostką
    • Opracowywanie planów rozwoju i ścieżki kariery
    • Coaching
    • Mentoring
    • Feedback
    • Postawa życiowa a praca
    • Postawa a środowisko pracy
    • Postawa a sukces w pracy
    • Postawa a przewodzenie zespołowi ludzkiemu
    • Potrzeba osiągania sukcesów w pracy
  4. Wpływ pozytywnej postawy życiowej na stosunki z klientami i wyniki w pracy
    • Czym jest pozytywna postawa życiowa?
    • Uprzedzenia jako bariery w budowaniu pozytywnych relacji z klientami
    • Wymagania i oczekiwania pracowników w stosunku do pracodawcy i przełożonych
    • Budowanie pozytywnej postawy życiowej w oparciu o własne zasoby, możliwości i dokonania
  5. Systemy motywacyjne
    • Modele systemów motywacyjnych
    • Narzędzia motywacyjne dla pracowników nowo zatrudnionych i o dłuższym stażu
    • Elementy finansowe motywowania
    • Motywowanie pozafinansowe
Metody i środki szkolenia
  • ćwiczenia indywidualne i grupowe
  • wykład interaktywny

Powyższe informacje mają charakter ogólny. W celu otrzymania szczegółowej oferty merytorycznej, prezentacji firmy oraz wyceny szkolenia Motywowanie pracowników prosimy o kontakt pod numerem (+48) 32 203 29 70, za pomocą formularza kontaktowego lub e-mail.

Kontakt

e-mail: kontakt@edupartners.pl
tel.: (+48) 32 203 29 70
fax: (+48) 32 445 09 47
formularz kontaktowy

Szkolenia otwarte

Szukaj

Nasi eksperci

Marzena Kalińska
Psycholog, trener i doradca zawodowy

Specjalizuje się w prowadzeniu szkoleń z zakresu psychologii sprzedaży i obsługi klienta, komunikacji, zarządzania czasem, budowania zespołu, kreatywności i twórczego myślenia, zarządzania zmianami oraz asertywności i radzenia sobie ze stresem. zobacz
Copyright © 2018 eduPartners