eduPartners
Szkolenia
 

Kształtowanie liderów

„Rozsądni ludzie przystosowują się do świata.
Nierozsądni ludzie przystosowują świat do siebie.
Dlatego też cały postęp zależy od ludzi nierozsądnych”

(George Bernard Shaw)

Wprowadzenie

W świecie wielkiego biznesu, dużych przedsiębiorstw, ale także małych firm, wreszcie w codziennym życiu osoba lidera jest niezwykle ważna, wręcz niezbędna. Liderem jest człowiek, który w określonej grupie ludzi stymuluje proces wytyczania i osiągania celów, wyzwalając w sobie i innych entuzjazm oraz zdolności i najlepsze cechy charakteru.

Uczestnicy szkolenia mają możliwość rozwinięcia umiejętności tworzenia wizji, samodzielności, kreatywności czy współzależności a także dowiedzenia się jakie cechy powinny charakteryzować dobrego lidera.

Grupa docelowa
  • kadra kierownicza wszystkich szczebli zarządzania
  • liderzy zespołowi
Cele szkolenia
  • poznanie sposobów doskonalenia swoich umiejętności
  • rozbudzenie chęci twórczego myślenia
  • zerwanie z przestarzałymi metodami zarządzania
  • omówienie cech współczesnego lidera
  • poznanie istoty celu i misji kierowanego przez siebie przedsiębiorstwa, instytucji zespołu, organizacji 
Zagadnienia szkoleniowe
  1. Sylwetka i funkcje pełnione przez lidera
    • Teorie zarządzania i źródła władzy w organizacji
    • Cechy i umiejętności przywódcze
    • Cechy dobrego lidera
    • Zadania lidera
    • Liderzy w świecie przemian
  2. Role menedżera
    • Sytuacje wymagające reakcji menedżera
    • Symptomy sytuacji (obserwacja jako narzędzie pracy menedżera)
      • fakty i ich interpretacja
    • Sposoby reakcji i narzędzia reakcji
    • Informacja zwrotna
      • zasady
      • metody
    • Charakterystyka systemów przywództwa, test „zdrowia” organizacji wg Likerta
  3. Doskonalenie kompetencji komunikacyjnych coacha
    • Techniki dialogu konstruktywnego m.in. parafraza/ pytania otwarte/ klaryfikacja/ komunikaty „Ty”, „Ja”
    • Wydawanie poleceń
    • Zasady organizacji komunikatu
    • Kwadrat komunikacyjny von Thuna
    • Egzekwowanie realizacji umowy (polecenia)
    • Wywieranie wpływu za pomocą feedbacku
  4. Doskonalenie kompetencji asertywnościowych
    • Radzenie sobie z trudnym współpracownikiem
    • Umiejętności konfrontacyjne
    • Konstruktywne wyrażanie złości
    • Radzenie sobie z mętnością i manipulacją
    • Umiejętność zachowania się w sytuacji odmowy, krytyki, różnic opinii i poglądów
  5. Doskonalenie kompetencji koordynacyjnych menedżera zespołu
    • Twórcze rozwiązywanie problemów zadaniowych
    • Zasady pracy zespołowej
    • Techniki kreatywnego myślenia
    • Sposoby rozwiązywania problemów
    • Rola i zadania lidera grupy
  6. Motywacja i wsparcie
    • Narzędzie wpływające na wzrost motywacji do pracy
    • Obserwacja uczestnicząca jako narzędzie wspierające w procesie coachingu
    • Elementy rozmowy coachingowej
    • Informacja zwrotna jako narzędzie rozwojowe
    • Konstruktywna krytyka i jej skuteczność w rozwijaniu umiejętności pracownika
    • Praktyczny warsztat – ćwiczenie umiejętności obserwacji, wyciągania wniosków i wykorzystania narzędzi wpływających na wzrost motywacji i wsparcie
Metody i środki szkolenia
  • ćwiczenia indywidualne i grupowe
  • wykład interaktywny

Powyższe informacje mają charakter ogólny. W celu otrzymania szczegółowej oferty merytorycznej, prezentacji firmy oraz wyceny szkolenia Kształtowanie liderów prosimy o kontakt pod numerem (+48) 32 203 29 70, za pomocą formularza kontaktowego lub e-mail.

Kontakt

e-mail: kontakt@edupartners.pl
tel.: (+48) 32 203 29 70
fax: (+48) 32 445 09 47
formularz kontaktowy

Szkolenia otwarte

Szukaj

Nasi eksperci

Ewa Świątkowska
Trener, coach, psycholog

Absolwentka Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach (Wydział Pedagogiki i Psychologii) studiów podyplomowych z zakresu komunikacji perswazyjnej (reklama, PR, promocja polityczna) oraz z zakresu coachingu. Posiada wieloletnie doświadczenie w zawodzie psychologa oraz kilkuletnie doświadczenie w pracy z młodzieżą (prowadzenie warsztatów z zakresu profilaktyki uzależnień) i dorosłymi. Specjalizuje się w prowadzeniu szkoleń z zakresu: komunikacji interpersonalnej, zarządzania stresem, asertywności, zarządzania konfliktem, mobbingu, budowania zespołu, motywowania, autoprezentacji i budowania wizerunku. zobacz
Copyright © 2018 eduPartners