eduPartners
Szkolenia
 

Komunikacja z mediami – jak współpracować z dziennikarzami

Wprowadzenie
Znaczenie współpracy z mediami w zakresie PR wynika z możliwości kształtowania za ich pomocą opinii publicznej. Bez środków masowego przekazu trudno byłoby bowiem mówić o działaniach PR na szerszą skalę. Zawsze należy mieć bowiem na uwadze, iż media stanowiąc olbrzymią siłę, mogą znacząco wpływać na ocenę danej organizacji. Niekorzystne informacje czy oskarżenia mogą spowodować całkowity odwrót klientów od firmy. Znaczenie medialności trudno jest zatem przecenić, zwłaszcza biorąc pod uwagę fakt, iż media są istotnym środkiem dotarcia do potencjalnych klientów.
Grupa docelowa
  • osoby odpowiedzialne za właściwe kontakty z mass mediami oraz komunikację w sytuacjach kryzysowych
  • pracownicy marketingu i działów informujących otoczenie firmy o jej działaniach
Cele szkolenia
  • poznanie zasad współpracy z mediami
  • zdobycie wiedzy o tym jak wzbudzić zainteresowanie mediów
  • nabycie wiedzy o tym jak wykreować wizerunek firmy w mediach
Zagadnienia szkoleniowe
  1. Znaczenie współpracy z mediami
    • prasa, radio, telewizja, Internet – różnice i zasady współpracy
    • media regionalne i ogólnopolskie – jak do nich dotrzeć
    • kim jest dziennikarz i jak go traktować
  2. Zainteresowanie mediów – jak to zrobić
    • komunikat prasowy – jak go napisać, gdzie wysłać, fax czy mail
    • wszystko o konferencji prasowej – organizacja, najlepsza pora, niestandardowe pomysły
    • idealny wywiad – podstawowe zasady, jak odpowiadać na trudne pytania
    • strona internetowa – założenie, wykorzystanie blogów
  3. Wizerunek w mediach
    • marka i wizerunek – definicje i różnice
    • kreowanie wizerunku – skuteczne metody i częste błędy
  4. Ciało, głos, proksemika – jak nad tym zapanować
    • lęk przed publicznym wystąpieniem – jak opanować tremę
    • mowa ciała, gesty dobre i złe
    • asertywność – korzyści i techniki zachowań
  5. Wygląd ma znaczenie
    • pierwsze wrażenie
    • dress code
    • znaczenie koloru
Metody i środki szkolenia
  • ćwiczenia indywidualne i grupowe
  • dyskusje moderowane
  • praca z kamerą
  • prezentacje
  • studia przypadków
  • symulacje sytuacji zawodowych
  • wykład interaktywny

Powyższe informacje mają charakter ogólny. W celu otrzymania szczegółowej oferty merytorycznej, prezentacji firmy oraz wyceny szkolenia Komunikacja z mediami – jak współpracować z dziennikarzami prosimy o kontakt pod numerem (+48) 32 203 29 70, za pomocą formularza kontaktowego lub e-mail.

Kontakt

e-mail: kontakt@edupartners.pl
tel.: (+48) 32 203 29 70
fax: (+48) 32 445 09 47
formularz kontaktowy

Szkolenia otwarte

Szukaj

Nasi eksperci

Piotr Stefaniak
Trener, szkoleniowiec i praktyk biznesu

Doświadczenie zawodowe zdobywał na wysokich stanowiskach menedżerskich (Zastępca Dyrektora Sprzedaży w Patron Sp. z o.o. – część holdingu ABC Direct Contact), gdzie do jego obowiązków należał nadzór nad funkcjonowaniem centrum telemarketingu, prowadzanie prezentacji firmy, prowadzenie Kluczowych Klientów firmy, projektowanie i koordynowanie prac związanych z realizacją kampanii marketingowych z zakresu BTL. zobacz
Copyright © 2018 eduPartners