eduPartners
Szkolenia
 

Komunikacja interpersonalna i asertywność

„Jeśli język jest niewłaściwy, to, co powiesz,
nie będzie tak naprawdę tym, co miałeś na myśli”

(Konfucjusz)

Wprowadzenie

Trudno wyobrazić sobie życie w społeczeństwie czy organizacji bez komunikowania się z innymi. Warto przyjrzeć się bliżej temu procesowi i odpowiedzieć sobie na pytanie, czy potrafimy skutecznie się komunikować. W toku szkolenia Uczestnicy będą doskonalić umiejętności w sferze komunikowania się i współpracy z innymi, a także zdobędą wiedzę na temat kształtowania postaw asertywnych.

Grupa docelowa
  • pracownicy wszystkich działów i szczebli zarządzania
Cele szkolenia
  • poznanie konstruktywnych sposobów komunikowania się w organizacji
  • poznanie sposobów diagnozowania asertywności
  • poznanie roli informacji i komunikacji w firmie
  • przedstawienie istoty kanałów komunikacyjnych
  • określenie standardów skutecznej komunikacji w firmie
  • przedstawienie sposobów posługiwania się komunikacją formalną i nieformalną
  • zapoznanie z  wymiarami komunikowania się w firmie
  • przedstawienie zasad komunikacji poziomej i pionowej
  • zapoznanie z zasadami mowy ciała
  • przedstawienie zasad odbierania informacji o sygnałach pozawerbalnych i sposobach ich interpretacji
Zagadnienia szkoleniowe
  1. Rola stereotypów i rutyny w komunikacji oraz pracy zespołowej
    • Stereotypy – szansa czy zagrożenie
    • Rutyna
    • Znaczenie paradygmatu
    • Pętla przyczynowości
  2. Wprowadzenie do komunikacji
    • Rola komunikacji w życiu jednostki
    • Rola komunikacji w życiu zespołu
    • Teoria i zasady komunikacji
    • Model komunikacji i filtry
    • Bariery komunikacyjne
    • Kierunki przepływu informacji
    • Narzędzia usprawniające efektywną komunikację
  3. Komunikacja jako narzędzie do osiągania celu zespołu
    • Analiza transakcyjna w komunikacji
    • Zasady udzielania informacji zwrotnej
    • Płaszczyzny komunikatu: logiczna i emocjonalna, płaszczyzna apelowa, płaszczyzna ujawniania siebie, płaszczyzna rzeczowa i płaszczyzna relacji
    • Aktywne słuchanie
    • Style komunikowania się
  4. Autoprezentacja jako komunikat
    • Co to jest własny wizerunek
    • Rola wizerunku w życiu zawodowym i publicznym
    • Porozumiewanie się
    • Tworzenie wizerunku zawodowego
  5. Komunikacja niewerbalna - jak „czytać" mowę ciała
    • Ubiór, kolory, dodatki jako element komunikacji niewerbalnej
    • Proksemika, czyli zajmowanie miejsc przy stole
    • Zasady interpretacji komunikacji niewerbalnej
    • Powitanie i rozmowa
    • Język dłoni i rąk
    • Gesty wokół twarzy
  6. Zasady interpretacji komunikatów niewerbalnych rozmówcy
    • Komunikacja jawna i ukryta
    • Kontakt wzrokowy
    • Znaczenie poszczególnych zespołów gestów
  7. Rola asertywności w efektywnej komunikacji
    • Czym jest asertywność
    • Zachowania nieasertywne i ich następstwa
    • Diagnoza własnej asertywności
    • Asertywne wyrażanie oczekiwań – komunikacja JA
    • Asertywne reagowanie na krytykę
    • Asertywna konfrontacja przekonań
  8. Asertywne odmawianie i wyznaczanie granic
    • Jak odmawiać współpracownikom
    • Jak powiedzieć „NIE” przełożonemu
    • Jak odmówić nie mówiąc „NIE”
    • Jak sprawić, by cię nie prosili o przysługi – nie musieć odmawiać
  9. Zaawansowane metody zwiększania efektywności komunikacji i przekonywania
    • Metaprogramy
    • Metajęzyk
    • Analiza transakcyjna
Metody i środki szkolenia
  • ćwiczenia indywidualne i grupowe
  • wykład interaktywny

Powyższe informacje mają charakter ogólny. W celu otrzymania szczegółowej oferty merytorycznej, prezentacji firmy oraz wyceny szkolenia Komunikacja interpersonalna i asertywność prosimy o kontakt pod numerem (+48) 32 203 29 70, za pomocą formularza kontaktowego lub e-mail.

Kontakt

e-mail: kontakt@edupartners.pl
tel.: (+48) 32 203 29 70
fax: (+48) 32 445 09 47
formularz kontaktowy

Zobacz także

Szkolenia otwarte:

Szkolenia otwarte

Szukaj

Nasi eksperci

Łukasz Korga
Szkoleniowiec, praktyk

Specjalista w zakresie prawa gospodarczego, prawa własności przemysłowej i prawa pracy. W ramach prowadzonej kancelarii prowadzi obsługę prawną spółek prawa handlowego oraz podmiotów gospodarczych. W latach 2006-2008 pełnił funkcję koordynatora ds. współpracy międzynarodowej w jednym z partnerstw uczestniczących w inicjatywie EQUAL realizowanym w ramach Europejskiego Funduszu Socjalnego. zobacz
Copyright © 2018 eduPartners