eduPartners
Szkolenia
 

Efektywna sprzedaż

Wprowadzenie

Efektywna sprzedaż nie polega tylko na usłyszeniu tego, co Klient mówi i sprzedaniu mu tego, ale także na umiejętności dostrzeżenia innych potrzeb Klienta, także tych, z których Klient nie zdaje sobie jeszcze sprawy.

Szkolenie z EFEKTYWNEJ SPRZEDAŻY to możliwość zdobycia umiejętności wykorzystywania różnych metod i technik przyczyniających się do odkrywania ukrytych potrzeb Klienta jak i nawiązywania z nim pozytywnych relacji.

Grupa docelowa
  • handlowcy
  • pracownicy działu obsługi klienta i działu sprzedaży
Cele szkolenia
  • nabycie umiejętności komunikowania się i unikania błędów w komunikacji z klientem
  • efektywne stosowanie poszczególnych technik sprzedaży
  • nauka prowadzenia poszczególnych etapów sprzedaży
  • zdobycie umiejętności przygotowania się do prowadzenia rozmów przez telefon
  • nauka pozyskiwania informacji o kliencie
  • nabycie umiejętności stosowania języka korzyści
  • wypracowanie efektywnych standardów w obsłudze klienta
  • nabycie umiejętności podnoszenia i udoskonalania jakości obsługi klienta
  • nabycie umiejętności budowania trwałych i pozytywnych relacji z klientem
  • kształtowanie postawy proklienckiej
  • nabycie umiejętności budowania kontaktu i porozumienia
Zagadnienia szkoleniowe
  1. Najważniejsze reguły i zasady profesjonalnej obsługi klienta
    • Jakość obsługi klienta a pozycja Firmy na rynku
    • Rola i znaczenie odkrywania, zaspokajania i przekraczania oczekiwań klientów
    • Sposoby odkrywania i zaspokajania potrzeb klientów Firmy
  2. Budowanie pozytywnych relacji w kontakcie z klientem
    • Nastawienie – fundament pozytywnych relacji
    • Co pożądane, a co niedozwolone w kontaktach z klientami
    • Elastyczność w kontaktach z klientami
    • Jakie cechy posiadają najlepsi sprzedawcy – wskaźniki psychologiczne Calipera
  3. Doskonalenie umiejętności nawiązania i utrzymania dobrych relacji z klientem poprzez efektywną komunikację
    • Komunikacja jawna i ukryta
    • Prezentacja i komunikacja w „świecie klienta” – systemy prowadzące i predykaty sensoryczne”
    • Wpływ kongruentności na jakość i wiarygodność naszego przekazu
    • Bariery komunikacyjne
    • Filtry
    • Kanały komunikacji
    • Panowanie nad własną mową ciała i odczytywanie niewerbalnych zachowań klienta
  4. Etapy procesu sprzedaży
    • Struktura rozmowy sprzedażowej
    • Cele poszczególnych etapów
    • Zasada lejka
  5. Narzędzia skutecznego pozyskiwania informacji
    • Pytania naprowadzające
    • Pytania sugerujące
    • Pytania alternatywne
    • Pytania hipotetyczne
    • Pytania motywujące
  6. Sprzedaż i obsługa klienta a rozpoznawanie jego potrzeb
    • Określenie celów sprzedaży
    • Trójkąt satysfakcji
    • Zakazane zwroty
    • Zwroty pro i anty sprzedażowe
    • Metody rozpoznawania potrzeb klienta
    • Sprzedaż za pomocą języka Cech - Zalet - Korzyści
    • Metody prezentacji produktu
    • Postrzegana wartość produktu a cena
  7. Technika „dostrajania” i „prowadzenia”
    • Praktyczny sposób na zwiększenie stopnia oddziaływania poprzez wykorzystanie własnego ciała
  8. Technika ABC
    • Co zrobić, gdy klient bardziej pozytywnie wyraża się o innych, niż o nas
    • Technika, która podświadomie wpływa na wartość omawianych zagadnień
  9. Jak wykorzystać różne preferencje sensoryczne
    • Budowanie porozumienie oraz umiejętne dostosowanie komunikacji do klienta
    • Umiejętność dokonania profesjonalnej prezentacji „w świecie klienta”
    • Praktyczny sposób porozumiewania się z kilku i kilkuosobowym gremium
  10. Manipulacje ze strony klientów – rozpoznawanie i przeciwdziałanie
    • Istota manipulacji i perswazji
    • Model przetwarzania informacji i elementy filtrujące informację
    • Technika „dostrajania” i „prowadzenia”
    • Moc i magia słowa
  11. Trudne sytuacje w kontaktach z klientami
    • Diagnoza zarzutów klienta
    • Trudna sytuacja jako statystycznie nieuchronny element pracy
    • Geneza sytuacji trudnych
    • Rozróżnianie zarzutów rzeczywistych od pozornych
    • Uprzedzanie i rozwiązywanie obiekcji i zastrzeżeń klienta
    • Rozpoznawanie i radzenie sobie z manipulacjami klientów
    • Pomyślne rozwiązania sytuacji trudnych
    • Narzędzia asertywności i ograniczania skutków stresu
  12. Etapy rozwiązywania zastrzeżeń zgłaszanych przez klientów
    • Identyfikacja problemu klienta
    • Ustalanie celu działania
    • Techniki i narzędzia służące do poszukiwania rozwiązań
    • Wdrożenie rozwiązań
  13. Techniki, taktyki i triki negocjacyjne
    • Czym są techniki, czym taktyki, a czym triki negocjacyjne
    • Na czym polega rola taktyk i ich rodzaje
    • Jak stosować taktyki a unikać błędów w ich stosowaniu
    • Jak się bronić przed nieuczciwymi taktykami
    • Coraz bliżej celu, czyli w stronę porozumienia
Metody i środki szkolenia
  • ćwiczenia indywidualne i grupowe
  • dyskusje moderowane
  • studia przypadków

Powyższe informacje mają charakter ogólny. W celu otrzymania szczegółowej oferty merytorycznej, prezentacji firmy oraz wyceny szkolenia Efektywna sprzedaż prosimy o kontakt pod numerem (+48) 32 203 29 70, za pomocą formularza kontaktowego lub e-mail.

Kontakt

e-mail: kontakt@edupartners.pl
tel.: (+48) 32 203 29 70
fax: (+48) 32 445 09 47
formularz kontaktowy

Zobacz także

Szkolenia otwarte

Szukaj

Nasi eksperci

Anna Kuziemko
Trener, szkoleniowiec i doradca

Autorka kilkunastu programów szkoleniowych z zakresu zarządzania, technik sprzedaży i negocjacji handlowych. Szkolenia prowadzi od 1996 roku. Uczestniczka kilkunastu konferencji i autorka artykułów z zakresu zarządzania personelem („Edukacja i Zarządzanie”, „Ekonomika i Organizacja Przedsiębiorstwa”). zobacz
Copyright © 2018 eduPartners