eduPartners
Szkolenia
 

Aktywne pozyskiwanie klientów

Wprowadzenie

Aby udało się sprostać wymaganiom silnej konkurencji występującej obecnie na rynku, podstawowym zadaniem jest zbudowanie przyjacielskich relacji z Klientem, które pozwoliłyby poznać jego potrzeby i dołożyć wszelkich starań, aby Klient był zadowolony. Szkolenie pozwala zdobyć wiedzę i praktyczne umiejętności pozyskiwania nowych klientów a także przedstawia techniki utrzymywania z nim pozytywnych relacji stanowiące klucz do sukcesu firmy.

Grupa docelowa
  • handlowcy
  • pracownicy działu obsługi klienta i działu sprzedaży
Cele szkolenia
  • poszerzenie repertuaru metod pozyskiwania klientów
  • umiejętność rozpoznania klientów kluczowych i pracy z nimi
  • nabycie umiejętności tworzenia programów lojalnościowych
  • nabycie umiejętności przekształcania klientów incydentalnych w stałych
Zagadnienia szkoleniowe
  1. Znajdź i poznaj swojego klienta (tworzenie baz danych)
    • Tworzenie baz danych
    • Wybór optymalnych danych dla utworzenia bazy danych
    • Prawne uwarunkowania tworzenia bazy danych
    • Typy baz danych klientów
    • Zasady prospectingu
  2. Waga pierwotnych i wtórnych źródeł informacji
    • Pierwotne i wtórne źródła informacji
    • Wykorzystywanie informacje przydatnych w tworzeniu baz danych (generowanie i pozyskiwanie)
    • Możliwości zdobywania informacji o nowych klientach
    • Zwiększanie efektywności pozyskiwania klientów
  3. Kryteria oceny klienta
    • Pozyskiwanie klientów przez pryzmat korzyści
    • Stereotypy w postrzeganiu klientów
    • Podstawowe zachowania klienta – typologia klienta
    • Podział klientów ze względu na możliwość zakupu
    • Klienci kluczowi i indywidualni
  4. Efektywna komunikacja z klientem
    • Komunikacja jawna i ukryta
    • Schematy prowadzenia rozmów z klientem
    • Aktywne kierowanie rozmową
    • Metajęzyk
  5. Budowanie pozytywnych relacji w kontakcie z klientem
    • Nastawienie – fundament pozytywnych relacji
    • Co pożądane, a co niedozwolone w kontaktach z klientami
    • Elastyczność w kontaktach z klientami
    • Jakie cechy posiadają najlepsi sprzedawcy – wskaźniki psychologiczne Calipera
  6. Psychologia obsługi klienta
    • Rozpoznawanie psychologicznej sylwetki klienta
    • Typologia „trudnych klientów”
    • „Osobowościowa geneza” trudnego klienta
    • Style zachowań klientów
    • Procesy decyzyjne klientów – rola wartości, potrzeb i dążeń
    • Sposoby postępowania z różnymi klientami
  7. Utrzymywanie kontaktów z klientami – kontakty posprzedażowe
    • Waga utrzymywania klienta
    • Zasady utrzymywania kontaktów
Metody i środki szkolenia
  • ćwiczenia indywidualne i grupowe
  • wykład interaktywny

Powyższe informacje mają charakter ogólny. W celu otrzymania szczegółowej oferty merytorycznej, prezentacji firmy oraz wyceny szkolenia Aktywne pozyskiwanie klientów prosimy o kontakt pod numerem (+48) 32 203 29 70, za pomocą formularza kontaktowego lub e-mail.

Kontakt

e-mail: kontakt@edupartners.pl
tel.: (+48) 32 203 29 70
fax: (+48) 32 445 09 47
formularz kontaktowy

Szkolenia otwarte

Szukaj

Nasi eksperci

Anna Kuziemko
Trener, szkoleniowiec i doradca

Autorka kilkunastu programów szkoleniowych z zakresu zarządzania, technik sprzedaży i negocjacji handlowych. Szkolenia prowadzi od 1996 roku. Uczestniczka kilkunastu konferencji i autorka artykułów z zakresu zarządzania personelem („Edukacja i Zarządzanie”, „Ekonomika i Organizacja Przedsiębiorstwa”). zobacz
Copyright © 2018 eduPartners