eduPartners
Doradztwo
 

Modelowanie struktury organizacyjnej

Modelowanie struktury organizacyjnej jest najczęściej efektem przeprowadzonego audytu organizacyjnego i "receptą" na występujące luki organizacyjne.

Na modelowanie struktur organizacyjnych składają się takie elementy, jak:
  1. Podział pracy w ramach organizacji (odpowiedni podział zakresów zadań i obowiązków, będących pochodną przeprowadzonej analizy pracy)
  2. Rozpiętość kierowania (liczba pracowników podległych bezpośrednio jednemu kierownikowi)
  3. Regulamin organizacyjny, na który składają się takie elementy, jak:
    • schemat organizacyjny
    • tzw. księga służb (określa ramowe zakresy działań poszczególnych komórek organizacyjnych oraz szczegółowe zadania, uprawnienia i odpowiedzialność stanowisk kierowniczych i samodzielnych)
    • podstawowe instrukcje i ramowe procedury oraz inne zarządzenia określające ramowo działania przedsiębiorstwa
Proces projektowania struktury organizacyjnej składa się z następujących etapów:
  1. Ustalenie celu głównego, celów uzupełniających (misja firmy)
  2. Mapowanie procesów - graficzne i opisowe przedstawienie wszystkich procesów przebiegających w ramach firmy
  3. Projektowanie stanowisk pracy - określenie zakresu obowiązków poszczególnych osób pracujących w organizacji
  4. Grupowanie stanowisk organizacyjnych w stanowiska funkcjonalne
  5. Formalizacja struktury organizacyjnej - określenie zakresu zadań i odpowiedzialności, stworzenie opisów stanowisk pracy
  6. Określenie powiązań i zależności pomiędzy poszczególnymi stanowiskami i komórkami organizacyjnymi

Powyższe informacje mają charakter ogólny. W celu otrzymania szczegółowej oferty merytorycznej, prezentacji firmy oraz wyceny projektu Modelowanie struktury organizacyjnej prosimy o kontakt pod numerem (+48) 32 203 29 70, przez formularz kontaktowy lub e-mail.

Kontakt

e-mail: kontakt@edupartners.pl
tel.: (+48) 32 203 29 70
fax: (+48) 32 445 09 47
formularz kontaktowy

Szkolenia otwarte

Szukaj

Nasi eksperci

Magdalena Foltyn
Trener, szkoleniowiec, praktyk

Doświadczenie zawodowe zdobywała na stanowiskach bezpośrednio związanych ze sprzedażą i obsługą klienta, których kontynuacją było w późniejszym czasie zarządzanie grupami osób bezpośrednio odpowiedzialnych za kontakt z klientem. Specjalizuje się głównie w obszarach sprzedażowych i kompetencjach interpersonalnych. zobacz
Copyright © 2015 eduPartners