eduPartners
Szkolenia
 

Public Relations w praktyce

Profil uczestników
  • osoby odpowiedzialne za właściwe kształtowanie komunikacji wewnątrzzakładowej, kontakty z mass mediami czy komunikację w sytuacjach kryzysowych
  • pracownicy marketingu i działów informujących otoczenie firmy (wewnętrzne i zewnętrzne) o jej działaniach
Cele szkolenia
  • przedstawienie istoty PR
  • uświadomienie rosnącej roli tego instrumentu zarządzania
  • przedstawienie uczestnikom praktycznych działań i skutecznych rozwiązań PR-owskich w codziennej działalności firmy
  • przedstawienie możliwości działań w sytuacjach kryzysowych i elementów budowania wizerunku firmy
  • poznanie praktycznych zasad budowania relacji z otoczeniem wewnętrznym firmy (np. pracownicy) i zewnętrznym (np. media relations)
Program szkolenia
  1. Blok wstępny
    • Powitanie
    • Przedstawienie celu i programu szkolenia
    • Zasady panujące podczas szkolenia /kontrakt/
    • Prezentacja prowadzących oraz runda przedstawień uczestników
  2. Istota Public Relations
    • PR – wprowadzenie (definicje, kierunki rozwoju)
    • Firma a jej otoczenie – praktyczne stosowanie narzędzi PR
    • Skuteczna komunikacja w PR, czyli jak to się robi
    • Informacja, wiarygodność, wizerunek – model działań PR-owych
  3. PR wewnętrzny i zewnętrzny – działania zintegrowane
    • Praktyczne elementy audytu komunikacyjnego – CASE STUDY
    • Spójność i precyzja przekazu
    • Komunikacja pionowa (szanse i zagrożenia)
    • Komunikacja pozioma
  4. Tworzenie strategii PR i jej efektywne wdrażanie
    • Strategia komunikacji i jej tożsamość z planami rozwoju firmy
    • Korzystanie z różnorodnych narzędzi i form przekazu
    • Kampanie edukacyjne
    • Corporate PR
    • Public Affairs
  5. Identyfikacja wizualna organizacji
    • Jednolitość, oryginalność, przejrzystość
    • Wizualne i pozawizualne elementy systemu
    • Standardy identyfikacji wizualnej
    • Zarządzanie systemem identyfikacji
  6. Biuro prasowe on-line. Internet w służbie PR
    • Internet – przyszłość PR
    • Interaktywność przekazu
    • Monitorowanie mediów
    • Biuro on-line – szanse i ograniczenia
  7. Działanie w sytuacji kryzysowej
    • Chcesz mieć pokój – szykuj wojnę
    • Postępowanie w sytuacji kryzysowej – krok po kroku
    • Jak obrócić klęskę w triumf
    • Sprzątanie po huraganie, czyli odbudowywanie zaufania
  8. Skuteczne oddziaływanie na opinię publiczną poprzez media
    • Kiedy wolno kłamać
    • Prawda, ale niecała
    • Powierzchowność przekazu a tworzenie wrażenia medialnego
    • Język mediów – tabloidyzacja
  9. Kontakty z dziennikarzami – zasady budowania trwałych relacji
    • Otwartość, rzetelność, wiarygodność jako elementy budowania relacji
    • Grzechy główne PR-owca
    • Tworzenie tekstów wg przykazań R.Kiplinga
    • Formalne i nieformalne kontakty z dziennikarzami
    • Autoryzacja i sprostowania
  10. Wywiady prasowe, radiowe i telewizyjne (na żywo i nagrywane)
    • Triki telewizyjne
    • Trudne pytania
    • Dwóch na jednego
    • Trema mobilizująca
    • Zasady zachowania w studiu radiowym i telewizyjnym
  11. Organizacja ciekawej konferencji prasowej
    • Co zrobić, żeby przyszli
    • Co zrobić, żeby nie zasnęli
    • Co zrobić, żeby napisali (pokazali, powiedzieli)
    • Co zrobić, żeby znowu przyszli
    • Gadżety, upominki, prezenty – korupcja czy wdzięczność
  12. Jak zorganizować event
    • Rodzaje event’ów
    • Wydarzenia specjalne – organizacja
    • Co, gdzie, kiedy – okiem praktyka
  13. Mecenat, sponsoring, lobbing
    • Obszary sponsoringu
    • Formy sponsoringu
    • Strategia sponsoringu
    • Przygotowanie kampanii lobbingowej
  14. Podsumowanie i ewaluacja
    • Pytania uczestników i podsumowanie szkolenia
Metody i środki szkolenia
  • ćwiczenia indywidualne i grupowe
  • prezentacje
  • studia przypadków
  • symulacje sytuacji zawodowych
  • wykład interaktywny
Cena szkolenia
  • Koszt uczestnictwa: 1.400,00 PLN netto + 23% VAT/os
  • Cena zawiera: certyfikat uczestnictwa w szkoleniu, lunch, materiały piśmiennicze, materiały szkoleniowe, przerwy kawowe

Jeżeli są Państwo zainteresowani udziałem w szkoleniu Public Relations w praktyce należy pobrać formularz zgłoszenia, wypełnić i przesłać go do nas faksem pod numer (+48) 32 445 09 47 lub zeskanowaną kopię na adres szkolenia@edupartners.pl.

Kontakt

e-mail: kontakt@edupartners.pl
tel.: (+48) 32 203 29 70
fax: (+48) 32 445 09 47
formularz kontaktowy

Zobacz także

Szkolenia zamknięte:

Szkolenia otwarte

Szukaj

Nasi eksperci

Ewa Świątkowska
Trener, coach, psycholog

Absolwentka Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach (Wydział Pedagogiki i Psychologii) studiów podyplomowych z zakresu komunikacji perswazyjnej (reklama, PR, promocja polityczna) oraz z zakresu coachingu. Posiada wieloletnie doświadczenie w zawodzie psychologa oraz kilkuletnie doświadczenie w pracy z młodzieżą (prowadzenie warsztatów z zakresu profilaktyki uzależnień) i dorosłymi. Specjalizuje się w prowadzeniu szkoleń z zakresu: komunikacji interpersonalnej, zarządzania stresem, asertywności, zarządzania konfliktem, mobbingu, budowania zespołu, motywowania, autoprezentacji i budowania wizerunku. zobacz
Copyright © 2002-2012 eduPartners