eduPartners
Szkolenia
 

Inteligencja emocjonalna

„Emocje potrzebują logiki i logika potrzebuje emocji.
Jedno bez drugiego nie może istnieć.
Logika i intelekt pokazują nam, gdzie możemy być
i co możemy osiągnąć, jednak bez emocji nie wzbudzimy działania
oraz nie poszerzymy naszej wizji”

(Marszałek Nikodem)

Wprowadzenie

Sukces w życiu zależy nie tylko od intelektu, lecz także od umiejętności kierowania emocjami. Inteligencja emocjonalna ma ogromy wpływ na nasze życie, ponieważ motywacja, siła woli i dojrzałość emocjonalna mogą w jeszcze większym stopniu kształtować codzienne funkcjonowanie, niż poziom ilorazu inteligencji IQ.

Szkolenie pozwoli zrozumieć Uczestnikom jak skutecznie łączyć takie umiejętności jak: opanowanie, zapał, wytrwałość oraz umiejętność motywowania siebie i innych do działania w celu osiągnięcia sukcesu zawodowego.

Grupa docelowa
  • kadra menadżerska wszystkich szczebli zarządzania
  • pracownicy i menedżerowie działu HR
  • specjaliści
Cele szkolenia
  • rozwijanie tzw. umiejętności miękkich
  • podniesienie zdolności rozpoznawania uczuć własnych i uczuć pracowników
  • wykreowanie zdolności motywowania się i kierowania emocjami własnymi jak i emocjami pracowników
  • poznanie nowych zasad konstruktywnego spojrzenia na pracownika
Zagadnienia szkoleniowe
  1. Istota inteligencji emocjonalnej
    • Kompetencje emocjonalne i społeczne warunkujące inteligencję emocjonalną: samoświadomość; samoregulacja; motywacja; empatia; umiejętności społeczne
  2. Jak trenować swoją świadomość emocjonalną?
    • Zestrajanie emocji i myśli
  3. Do czego w życiu zawodowym przydatne są uczucia i jak je wykorzystywać?
    • Co to są emocje?
    • Różnice pomiędzy „charakterem inteligentnym”, a „charakterem emocjonalnym”
    • Emocje pozytywne i negatywne
    • Pomysłowość organizacyjna i grupowy iloraz inteligencji
  4. Kierowanie swoimi emocjami i panowanie nad nimi
    • Znajomość własnych emocji i samoświadomość
    • Kierowanie emocjami
    • Zdolność motywowania się i samokontrola emocjonalna
    • Rozpoznawanie emocji u innych
    • Nawiązywanie i podtrzymywanie związków z innymi - umiejętności kierowania emocjami innych ludzi
  5. Emocje w komunikowaniu się – ćwiczenie różnych form komunikowania się metodą kapeluszy de Bono
  6. Empatia
    • Korzenie empatii i jej rozwój
    • Empatia i etyka
  7. Podstawy inteligencji społecznej
    • Organizowanie grup: podstawowa umiejętność przywódcy, na którą składa się inicjowanie i koordynowanie wysiłków zespołów ludzi
    • Negocjowanie rozwiązań: talent mediatora, zapobieganie konfliktom, albo gaszenie tych, które już wybuchły
    • Nawiązywanie stosunków osobistych: łatwość wchodzenia w kontakty z innymi osobami
    • Przeprowadzanie analiz społecznych: zdolność do wykrywania i intuicyjnego domyślania się uczuć, motywów i trosk innych. Wiedza o tym jak i co czują inni, może prowadzić do łatwego wytworzenia się zażyłości z nimi albo poczucia wzajemnego zrozumienia
  8. Autodiagnoza własnego poziomu inteligencji emocjonalnej
    • Kwestionariusze i testy
Metody i środki szkolenia
  • ćwiczenia indywidualne i grupowe
  • wykład interaktywny

Powyższe informacje mają charakter ogólny. W celu otrzymania szczegółowej oferty merytorycznej, prezentacji firmy oraz wyceny szkolenia Inteligencja emocjonalna prosimy o kontakt pod numerem (+48) 32 203 29 70, za pomocą formularza kontaktowego lub e-mail.

Kontakt

e-mail: kontakt@edupartners.pl
tel.: (+48) 32 203 29 70
fax: (+48) 32 445 09 47
formularz kontaktowy

Szkolenia otwarte

Szukaj

Nasi eksperci

Magdalena Foltyn
Trener, szkoleniowiec, praktyk

Doświadczenie zawodowe zdobywała na stanowiskach bezpośrednio związanych ze sprzedażą i obsługą klienta, których kontynuacją było w późniejszym czasie zarządzanie grupami osób bezpośrednio odpowiedzialnych za kontakt z klientem. Specjalizuje się głównie w obszarach sprzedażowych i kompetencjach interpersonalnych. zobacz
Copyright © 2002-2012 eduPartners