eduPartners
Szkolenia
 

Współpraca w grupie, budowa zespołu

„Każdy członek świetnie funkcjonującego zespołu wie,
kiedy i gdzie ma wkroczyć do akcji bądź się z niej wycofać”

(Meredith Belbin)

Wprowadzenie

Umiejętność budowania zespołu opartego na wzajemnej współpracy jego członków jest podstawą skutecznego realizowania wyznaczonych zadań. Osobami odpowiedzialnymi za tę funkcję są przede wszystkim liderzy zespołowi i menedżerowie.

Szkolenia nastawione jest na zdobycie praktycznych umiejętności budowania zespołu i poznania sposobów kreowania atmosfery efektywnej współpracy w zespole.

Grupa docelowa
  • liderzy zespołowi
  • kadra kierownicza wszystkich szczebli zarządzania
Cele szkolenia
  • trening umiejętności współpracy
  • trening umiejętności budowania zespołu
  • trening umiejętności skutecznej organizacji pracy zespołu
  • prezentacja uwarunkowań skutecznej współpracy
  • trening umiejętności komunikowania się w kontaktach wewnętrznych i zewnętrznych
  • trening umiejętności konstruktywnego przezwyciężania sytuacji trudnych i konfliktowych
  • trening metod grupowego rozwiązywania problemów
Zagadnienia szkoleniowe
  1. Rola stereotypów i rutyny w komunikacji oraz pracy zespołowej
    • Stereotypy – szansa czy zagrożenie
    • Rutyna
    • Znaczenie paradygmatu
    • Pętla przyczynowości
  2. Komunikacja jako narzędzie do osiągania celu zespołu
    • Analiza transakcyjna w komunikacji
    • Zasady udzielania informacji zwrotnej
    • Płaszczyzny komunikatu: logiczna i emocjonalna, płaszczyzna apelowa, płaszczyzna ujawniania siebie, płaszczyzna rzeczowa i płaszczyzna relacji
    • Aktywne słuchanie
    • Komunikacja jawna i ukryta
    • Style komunikowania się
  3. Funkcjonowanie zespołu
    • Zasady efektywnego funkcjonowania zespołu
    • Czynniki ułatwiające i utrudniające pracę w zespole
    • Działania, które podnoszą skuteczność zespołu
    • Struktura zespołu
    • Relacje między członkami zespołu
  4. Jak zbudować efektywny zespół?
    • Wspólna wizja i cele
    • Kiedy grupa staje się zespołem?
    • Cechy efektywnego zespołu
    • Fazy rozwoju zespołu
    • Role w zespole
    • Rodzaje zachowań w zespole
    • Co decyduje o sukcesie zespołu?
  5. Konflikt – szansa czy zagrożenie dla zespołu
    • Podejście do konfliktu
    • Metody rozwiązania konfliktów w zespole
    • Rola emocji w konflikcie
    • Argumentacja w konflikcie
  6. Odpowiedzialność za wynik i motywowanie
    • Cel indywidualny a cel zespołowy
    • Motywacja pozytywna i negatywna – metody, rezultaty, wady
    • Motywacja wewnętrzna i zewnętrzna
    • Czynniki motywujące i de motywujące pracowników
    • Warunki efektywnej współpracy
    • Bariery efektywnej współpracy
    • Relacje między członkami zespołu
    • Motywowanie do efektywnej pracy grupowej
  7. Grupowe podejmowanie decyzji
    • Zjawiska charakteryzujące decyzje grupowe (przesunięcie ryzyka, odpowiedzialność, syndrom grupowego myślenia)
    • Organizacja grupowego podejmowania decyzji
    • Samoocena pracy grupy
Metody i środki szkolenia
  • ćwiczenia indywidualne i grupowe
  • wykład interaktywny

Powyższe informacje mają charakter ogólny. W celu otrzymania szczegółowej oferty merytorycznej, prezentacji firmy oraz wyceny szkolenia Współpraca w grupie, budowa zespołu prosimy o kontakt pod numerem (+48) 32 203 29 70, za pomocą formularza kontaktowego lub e-mail.

Kontakt

e-mail: kontakt@edupartners.pl
tel.: (+48) 32 203 29 70
fax: (+48) 32 445 09 47
formularz kontaktowy

Szkolenia otwarte

Szukaj

Nasi eksperci

Dorota Wyrwińska
Doradca organizacyjny, audytor

Doradca organizacyjny, twórca wielu rozwiązań metodologicznych związanych z konsultingiem w zakresie optymalizacji procesów oraz rozwoju kapitału ludzkiego i organizacyjnego przedsiębiorstw. Ekspert w zakresie analizy pracy, modelowania struktur organizacyjnych, wartościowania stanowisk pracy oraz audytowania, projektowania i wdrażania systemów wynagrodzeń oraz systemów motywacyjnych. zobacz
Copyright © 2002-2012 eduPartners